Kundene kjøper en pose sammensatt av produkter med kort holdbarhet, som butikken har plukket ut.
Varene i posen er pakket før utløpsdato, og kan være en kombinasjon av tørrvarer, bakervarer og ferskvarer. Butikkpersonalet klargjør posene som en del av de daglige rutinene. Kundene kan kjøpe posene døgnet rundt, og plukker og betaler for posen uten å måtte involvere betjeningen.
Kunden kan fortløpende se hvor
mange forundringsposer som er tilgjengelig i butikken til enhver tid.
Dette kan gjøres enten ved å skanne QR kode og følge fra egen mobil, eller ved å se
på butikkens Facebookside.
Her slipper kunden å måtte laste ned en app, eller gjøre noen form for
reservasjon eller betaling på forhånd. Dette er uten tvil den enkleste
løsningen på markedet, i tillegg til at det er spennende og morsomt for kunden. givende for både kunden og
samfunnet.
Enkelt blir det også for butikken
Tradisjonelt bruker ansatte mye tid i butikken med å prise ned varer, og markedsføre tilbud på enkeltvarer. I tillegg blir mange arbeidstimer brukt til å legge inn og fjerne tilbudene manuelt fra kasser, apper og andre systemer. Mat-Norge sin løsning automatiserer alt.
Ønsker du råd og informasjon om håndtering av matsvinn
Dersom du ønsker å lære mer om håndteringen av matsvinn, hvordan , så har Matvett.no mye informasjon om hvordan du kan bli flinkere til å kaste mindre mat.
Visste du at...
En forundringspose forhindrer matkasting og reduserer CO2-utslipp. Svinnet som unngås ved å kjøpe en forundringspose tilsvarer 25% av CO2-opptaket til et tre.
Når du kjøper en forundringspose, tar du et ansvarlig valg som er bra for miljøet og lommeboka!
© Alle rettigheter tilhører MAT-NORGE AS