SER EN LYS FREMTID MED NY TEKNOLOGI, OG DØGNÅPEN DRIFT

Bilde f.v. Trond og Kristine Buttingsrud (eiere og drivere), og kjededirektør Kjetil Flåtrud fra Kjøpmannhuset  

Nærbutikken Buttingsrud ligger som en del av den idylliske campingplass på Buttingsrud 36 km nord for Hønefoss i Ringerike kommune. Der både reisende og lokale kan nyte de naturskjønne omgivelser på bredden til innsjøen Sperillen.

– Både vi og kundene gleder oss til den nye butikken, forteller den ene daglige lederen, Kristine Buttingsrud. Som har rundt 600 fastboden i sitt nærområde. 

Teknologi møter tradisjon

At teknologien fra Mat-Norge har vært avgjørende for at område nå får et fullverdig døgnåpen dagligvare, gjør oss stolte og ydmyke, sier CEO i Mat-Norge, Hans Olav Bakås, som var til stede på butikkåpningen 15.september.

– Dette var gøy å ta del i! Vi er glade for å se hva denne teknologien kan bidra til, forteller Bakås.

Resized_20230915_121242jpg

Bilde f.v. Trond og Kristine Buttingsrud (eiere og drivere), og CEO Mat-Norge Hans Olav Bakås    

Ved å digitalisere, er det ikke bare modernisering på agendaen, men også eierne får en bedre og enklere hverdag med større frihet.

– Jeg og kona har ikke gjort noe sammen på flere år, da den ene av oss alltid måtte passe på den lille butikken vi hadde tidligere. Nå endrer dette seg heldigvis, forteller den andre eier Trond Buttingsrud.

Gleden av døgnåpent

Tidligere kunne ekteparet knapt finne tid til å tilbringe sammen utenfor butikken.

Å drive en tradisjonell butikk er tidkrevende og utmattende.

Men nå, takket være den nye teknologien, ser vi frem til et liv der butikken kan være døgnåpen uten vår konstante tilstedeværelse.

Dette åpner for muligheten til å nyte kvalitetstid sammen, samtidig som vi utvider og gir kundene et enda bedre tilbud. Det er en vinn-vinn situasjon for alle!

Et blikk inn i fremtiden

Høyteknologisk butikk er avgjørende for fremtiden, vi må tenke nytt, nå kan kundene handle når de vil på døgnet året rundt, hvor vi garanterer god kundeservice om kunden trenger hjelp! 

Ekteparet føler seg trygge med denne overgangen, og ser optimistisk på fremtiden.

– De fleste tilbakemeldingene er fra kunder som er spente på den nye teknologien. Noen er så klart litt skeptisk, men jeg tror de også er nokså spent, forteller Kristine.

De er overbeviste om at deres butikk ikke bare vil fortsette å være et viktig knutepunkt for samfunnet, men også et foregangseksempel for hvordan tradisjonelle virksomheter kan ta skrittet inn i den høyteknologiske fremtiden.

– Vi vil også rette en takk til Merkur-programmet for utrolig god hjelp, ønsker ekteparet å formidle avslutningsvis.

Ida Amalea Furseth
Kommunikasjon Mat-Norge