MAT-NORGE, APPLE PAY, FITBIT PAY OG GARMIN PAY GIR FRIKSJONSFRIE KUNDEREISER MED RMA-BUTIKKSTYRING
– Vi jobber hver dag for å skape en friksjonsfri og enkel kundereise, sier CEO i Mat-Norge, Hans Olav Bakås.
Det har lenge vært kjent at kunden i en butikk med Mat-Norge sin teknologi får enkel adgang til butikken ved å «tæppe» seg inn.
Det som ikke har vært like kjent er at i butikker med RMA-Teknologien så kan kunden enkelt bruke Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay og lignende løsninger.
Betalingsteknologi står sentralt i Mat-Norge sitt utviklingsarbeid, og det jobbes med flere betaling-, inn- og utsjekkingsprogram, for å utvikle fremtidens kundereiser på helt nye måter, hvor også biometri står sentralt.
Etterspørsel etter frihet
Energikrisen og økt press på marginer i dagligvarebransjen har igjen skapt en ny bevissthet hos butikkene rundt nødvendigheten av å ta i bruk teknologien for å sikre en bærekraftig utvikling.
– Tilbakemeldingene vi får fra butikkene er at teknologien Retail Multi Automation (forkortet RMA) gir gode kundeopplevelser, betydelig fleksibilitet for kunder og ansatte, som igjen gir effektivisering gjennom å jobbe smartere, men også en frihet og kontroll som lenge har vært etterspurt fra butikkene, sier Bakås.
– Friksjonsfrie-kundereiser står derfor sentralt i all vår utvikling, hvor vi effektiviserer drift og handleopplevelser på en rekke områder, forteller Bakås.
Mat-Norge jobber i dag med små og store butikker over hele Norge.
Oversikt over butikker med RMA-Butikkstyring i Norge.
En enklere hverdag
Mat-Norge skal bestandig ligge i front på utviklingen av autonome butikker som sikrer enkel og friksjonsfri inn- og utsjekk av butikker, og gode kundereiser – samtidig som butikkene har god kontroll på hvem som bruker butikken.
– Betalingsteknologi står sentralt i dette arbeidet, og RMA-Butikkstyring var tidlig ute med å støtte mobilbetaling. Vi er langt fremme i arbeidet rundt å bruke biometrisk betalingsløsninger. Vår strategi er at det skal være enkelt for alle kunder uansett alder og digital kompetanse; kunden velger det som fungerer best for dem, sier Bakås. Biometriske løsninger blir nok det nye store.
Hans Olav, CEO av Mat-Norge