—JOKER TUNHOVD, TAKK FOR AT DERE ER DER OG AT DERE SATSER

Anita Rendalen med den første kunden, Halgeir, som fikk teste ut de nye kassene. FOTO: Joker Tunhovd

1.oktober 2022

Joker Tunhovd kunne i dag åpne dørene til den 2. høyteknologiske Joker butikken i Norge. — Dette gleder vi oss til, sier Anita Rendalen som er butikksjef. «Det blir et kjempetilbud med døgnåpen butikk i bygden, for fastboende og hyttefolket som vi håper alle vil benytte seg av», skriver de på Facebook.

 — Om du kommer sent fra jobb eller sent på hytta kan du nå stoppe og handle på Joker’n til alle døgnets tider, sa Joker Tunhovd på Facebook, med nyheten om at de skal bli høyteknologiske.

Det rant inn med positive kommentarer under innlegget.

«Vi trenger dere, og må være flinke til å bruke dere», «dere er virkelig kreative og legger til rette for alle. Dere fortjener å lykkes!», «Takk – både fordi dere er der og at dere satser»

— Det betyr alt at folk er så engasjerte, og at vi er godt likt, sier Anita stolt.

Å treffe hyggelige kunder

Joker Tunhovd ligger i Tunhovd, og med Anita og Are som daglige ledere og 3 andre ansatte, så er de nærbutikken i området.

 — Vi valgte å gå over til høyteknologisk drift for å treffe flere kunder, og for å utvide tilbudet. På denne måten får vi flere bein å stå på, og mer trafikk i butikken, legger Anita til.
«Gratulerer! Dette blir flott. Men jeg håper jo at vi fortsatt treffer dere koselige folka i normal åpningstid!» skriver en kunde.

Da kommer det raskt tilbake fra Joker Tunhovd: «Så klart. Dette er bare et utvidet tilbud! Vi er her av samme grunn, å treffe hyggelige kunder».

308521441_496501429153627_6715906189228971854_n  Kopijpg

De gamle kassene måtte si takk for seg, for å overlate roret til de nye kassene.

309213936_496501439153626_6239239644413954077_njpg
FOTO: Joker Tunhovd

Anita håper at den nye driften vil åpne opp for mer frihet for kundene.

 — Spesielt hyttefolket som gjerne kommer sent på plass, kan nå handle når det passer dem. Hadde vi ikke fått godt støtte fra Merkur-programmet, og Nore og Uvdal Kommune, så hadde vi ikke hatt sjanse eller råd til å få dette til. Da hadde det bare blitt med tanken, sier hun.

Endelig på plass

Einar Uvsløkk sjef for leveranse fra Mat-Norge har hatt ansvar for igangkjøringen av Joker Tunhovd.

 — Det er veldig gøy å få jobbe med flinke og ivrige fagfolk som fra Numedal Installasjon, i tillegg til entusiastiske drivere som Anita og Are! Sier Uvsløkk.

IMG_5854JPG
Einar Uvsløkk i Mat-Norge. FOTO: Camilla Haugland

 — Her er det Numedal Installasjon som gjør alt fysisk ute i butikken, og så sitter vi i og kjører i gang alt herfra i våre lokaler i Telemark, legger han til.

Etter travle dager, så kunne da Anita og Joker Tunhovd lørdag endelig melde ut til kundene om at den døgnåpne driften også var på plass.

309113327_498312638972506_5026932054260127142_njpg
Joker Tunhovd retter en stor takk til Numedal Installasjon for hjelpen til å få opp den døgnåpne driften. FOTO: Joker Tunhovd

 — Da er alle systemer i drift og Joker’n er nå «live». Vi kjører nå 24/7 etter 16:00 i dag og da vil butikken være selvbetjent, sier Joker Tunhovd entusiastisk på Facebook, lørdag ettermiddag. Jubelen var stor blant kundene i kommentarfeltet.

310142850_498312682305835_805915246940918645_njpg
Det hørte med å feire med brask og bram når det var stor åpning av Joker Tunhovd. FOTO: Joker Tunhovd

— En stor takk!

 — I dag har det vært innom veldig mange, og det er kjempemoro at folk er så nysgjerrig og positiv, forteller Anita.

Joker Tunhovd retter også en stor takk til næringskonsulenten fra kommunen som var innom med blomster, og testing av den nye butikken.

— Dagligvarebransjen står overfor mange utfordringer om dagen, og vi er glade for at vår teknologi kan være med å gjøre ting enklere å bedre. Nå er det viktigere enn noen gang å ta i bruk teknologien for å jobbe smartere, og gi kundene et enda bedre tilbud, sier Hans Olav Bakås som er daglig leder i Mat-Norge.

IMG_5503JPG
F.v.: Hans Olav Bakås sammen med Avdelingsdirektør i Merkur-programmet Steinar Fredheim ved siden av en plakat fra Kjøpmann 2022. FOTO: Camilla Haugland / Mat-Norge

Han legger til at han synes at Anita og Are er fremsynte.

 — Vi er stolt og takknemlig for å få jobbe sammen med kjøpmenn som dette, og sammen med Merkur-Programmet og Kjøpmannshuset/Norgesgruppen så skjønner vi at teknologien som vi kaller RMA-Butikkstyring, gjør en forskjell for eiere/drivere og kunder, avslutter Bakås.

Camilla Haugland
Kommunikasjon Mat-Norge