RMA-BUTIKKSTYRING GIR KÅRDAL HANDEL EN ENKLERE HVERDAG: – NÅ KAN VI SJONGLERE

23.11.2022

– Det har vært veldig hektisk her i det siste! Det er mye å sette seg inn med den nye driften, men vi lærer til slutt. Ting har gått veldig bra!, forteller Gudrun Kårdal, daglig leder i Kårdal Handel og Kårdal Fjellstove som ligger på Voss. Butikken er en del av Snarkjøpkjeden.

Den nye høyteknologiske driften kom i gang lørdag 19.november, og det var en etterlengtet brikke som kom på plass. – Vi så at vi ikke kunne ha ett menneske som skulle sitte på butikken, og være helt låst der.

Butikken ligger jo i det samme bygget som Kårdal Fjellstove, så nå kan vi sjonglere mye mer og være andre steder på huset – i stedet for å bare være i butikken.


Populær på Facebook
Kårdal Handel drives av Gudrun og mannen Henning Stavenes. De tok over fjellstova i 2000, som ble bygget i 1934. I tillegg til Gudrun og Henning er det også to andre ansatte.

– Før var det helt avhengig av at det var noen i butikken. Nå er vi mye mer friere. Vi kan ha lengre åpningstider, nå klokken 07-23, og kundene kan hjelpe seg selv mye mer, forteller Gudrun.

kasseomrdejpg

Bilde fra innspurt, mens montering fortsatt pågikk

– Det er mye som må gjøres i fjellstova, så med den nye RMA-Butikkstyringen kan vi være mer fleksible og kunne både servere, passe på butikken, fikse rom og stå i baren samtidig. Det er helt ypperlig!

Gudrun la tidlig ut nyheten på Facebook om at Kårdal Handel skulle bli høyteknologisk.

 – Alle hyttefolkene i området var klar over at det skulle komme, men visste bare ikke når. Vi merker allerede at det flere hyttefolk som er innom på kveldene. De kommer gjerne sent opp på hytten, og hadde vi stengt døren klokken 16, som tidligere, så hadde de jo ikke rukket det, forteller Gudrun.
Krdal Handeljpg
Lang prosess

Butikken er nå på plass i nye flotte lokaler, det er mange puslebrikker som skal på plass, alt fra fiber til avansert teknologi. Det er mye som skal samkjøres, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

Gudrun roser samarbeidet med Merkur-Programmet, for god hjelp og støtte.

– Nå er vi i gang, spennende læring, tenk at jeg kan "gjøre alt annet" samtidig som jeg passer butikken, og hjelper kundene! Det er viktig for oss at kundene våre er fornøyde, avslutter Gudrun.

Camilla Haugland
Kommunikasjon
Mat-Norge