HANDLEMØNSTER I DØGNÅPNE HØYTEKNOLOGISKE DAGLIGVAREBUTIKKER I PÅSKEN!

Bilde f.v.: Nils Olaf Andresen kunde, Hans Olav Bakås CEO Mat-Norge.

Teknologien fra Mat-Norge brukes nå i fjellbutikker, kystbutikker, by-butikker, og distriktsbutikker over hele landet.

Teknologien gir kunde og butikk stor frihet, kundene kan handle når de vil, butikkene kan organisere driften på en smartere både som gir bedre lønnsomhet, i tillegg til større frihet for ansatte.

Slik brukte kundene butikkene i påsken:

Fjelldestinasjon

På de største turiststedene hadde butikkene enormt besøk gjennom alle påskedagene, det var handel gjennom hele døgnet, toppen ble nådd mellom kl. 16-17.

Kystbutikkene

Dette er øy-butikker, hvor kundene også kommer fra naboøyer med båt for å handle. Her var det  handler gjennom hele døgnet, toppen ble nådd kl. 14-16

Distriktsbutikkene

Slik fordelte trafikken seg for distriktsbutikkene; handel hele døgnet, men med betydelig handel til seint på kvelden.  

Graf distriksbutikerpng

By-butikkene

Her var det handel gjennom hele døgnet, toppen ble nådd fra kl. 18:00 og holdt seg høy helt til 01:00.

Graf bybutikkerpng

På ett år har antall butikker med Mat-Norge teknologi doblet seg. I påsken med mange røde dager ser man hva dette betyr for folk, tilbakemeldingen fra butikker over hele landet er at kundene er superfornøyde! Et slikt tilbud er også viktig i ett bærekraftperspektiv, kunden slipper å kjøre lange avstander for å handle, og man trenger heller ikke hamstre, som både bidrar til redusert bilbruk og redusert matsvinn.

Her kan du se hvor du finner butikker med Mat-Norge teknologi i Norge.

Merkur-programmet
Merkur-programmet og Mat-Norge har jobbet tett sammen, for å skape en bærekraftig utvikling for mange av disse butikkene. Les mer om "Imponert over innovasjon på bygda".